Wednesday, 21 October 2015

Restart

Assalamualaikum.

Hai lama rasanya tinggalkan dunia blogger ni.Dulu kemain aktif bebenor.
masa study dulu 3 tahun lalu.Sebab aku bukan jenis yang semua nak cakap.
Sebab kalau aku cakap pun bukan semua orang nak dengar.Korang dengar benda yang
korang nak je,yang tak penting tak nak ambil tahu.

Sekarang ni aku dah keja.Dah hampir 2 tahun dekat company ni.Rezeki aku lepas belajar
terus dapat kerja.Lagi pun sekarang ni semua orang memilih kerja.Dah la susah nak dpat.Even kau
ada degree pun belum tentu kerja yang kau nak tu kau dapat.Dulu mula kerja jak aku dah rancang
itu ini.Rupanya cari duit ni bukan mudah.Duit yang kau dapat tiap bulan even nilai dia besar tapi
sangat tak berbaloi dengan harga pasaran barang sekarang.So kau kena ikhtiar benda lain untuk
majukan diri kau.Yala sekarang mngkin orang tengah gelakkan kita,esok lusa bila dh berjaya
jangan gelakkn orang tu balik,just ucap Alhamdulillah dh sampai tahap ni.And sekarang aku still
cari hala tuju hidup aku.

Bila semua perkara yang kau rancang bertahun then tiba-tiba kau dibuang macam tu je
tanpa sebab.Kau bole terima tak ?? Mula-mula memang aku susah untuk terima tapi bila aku cari
Ms.positive aku buat aku yakin "Dia" bukan terbaik untuk aku.Yes Allah pinjamkan kebahagian tu
sekejap untuk aku and aku rasa yang terbaik akan muncul lambat or cepat.Pada yang dh terluka macam saya,we must move on.Anggap orang yang lukai kau tu dah meninggal dunia.Hahaha jahat nya aku.Nope la,anggap dia tu sebagai semangat kau untuk terus bangkit.Doa+tawakal is the best now.Tak perlu nak bermasam muka,nak dendam bagai sebab aku bukan jenis macam tu.Ikhlas kan
and redha ngan semua yang berlaku.Jodoh,rezeki,ajal maut semua dah tertulis cuma masa nak jadi
tu yang tak tahu bila.



No comments:

Post a Comment