Sunday, 6 December 2015

Mak

Assalamualaikum

I'm here already.Tawau.Kenapa?? Patutnya balik 7 hb kan? Patutnya hari ni kat nexus karambrunai kan? Patutnya ari ni kau dengar apa tu M&U kan??

Tapi aku batalkan semuanya.Demi mak.Semua yang patutnya tu kau bole tukar bila-bila masa akan datang.Tapi Mak? Bole ganti? Ada ganti? Bole tangguh? Tak.Kau tak bole kata tidak bila dengan family kau.Lebih2 lagi Mak.4hb before aku gerak ke KK adik-beradik aku dh inform mak admit.Masa tu aku still okay lagi,call mak tanya ok ke tak.Then,mak suru settle kn apa yang patut dulu.So,aku teruskan ke KK.Sampai KK,aku mula mengenal benda yang aku nak tahu selama ni.Semalam aku cuma dapat 30% je.Takpa ada rezeki next month pergi lagi.

Tepat 8.00pm,aku n abg aku gerak dari KK ke Tawau.Kami lalu jalan belakang.Kinarut-Papar-Tenom-keningau-Kalabakan-Tawau.Jauh kan.Aduiii sakit juga la punggung ni duduk selama 7 jam.Sampai Tawau dalam kul 5 pagi aku terus pergi hospital lawat Mak.
Dia tekejut n nangis.So aku pun nangis lepas rindu.Syukur mak still bole makan tapi dya masi rasa sakit dengan tebukan baru kat leher tu.Yang lama dh tutup sebab jangkitan kuman,tapi tak la teruk sangat.Aku senyum.Mak senyum.Aku minta maaf sebab tinggal mak seminggu untuk benda bodoh.

Soalan pertama mak dekat aku,"Ada jumpa pur? Dia okay juga?kamu dua okay".Aku senyap n biar pur yang jawab nnt Mak.Hmm.Kau akan rasa bila kau di tempat aku.Kamu dan mereka yang masi diberi peluang dengan Mak tolong bazirkan lebih masa dengan Mak.Sebab mak takkan ada gabti.Ingat tu.

Aku sayang Mak.
Tuhan,panjangkan lagi pinjaman ini untuk aku.
Amin

No comments:

Post a Comment